BINE AI VENIT

______ Daca vrei sa stai la taclale si sa schimbi impresii despre filme, cu un ceai sau o cafelutza langa tine, atunci ai nimerit bine. Poti comenta, dezaproba, critica sau doar discuta postarile filmelor recomandate de mine. Nu te costa nimic si nu trebuie neaparat sa te inregistrezi. Pe acest blog nu trebuie decat sa respecti parerile altora si atunci si parerile tale vor fi respectate. _______




sâmbătă, 26 iunie 2010

Memoirs of a Geisha

Pana la varsta de 9 ani Chiyo traia o viata saraca , la malul marii intr-un orasel de pescari din Japonia. La acea varsta este vanduta, precum sa vand vitele la obor, unei case de gheise din Kyoto, a carei stapana urma s-o instruiasca si sa profite bineinteles de pe urma ei. Ulterior este rascumparata de la stapana sa hapsana si rea, de o alta fosta gheisa care ii arata adevarata arta a acestei meserii. Eroina principala trece printr-o groaza de peripetii in decursul anilor si cea mai mare dintre toate este ca se indragosteste, ceea ce in meseria asta nu este de recomandat.
Nu este deloc un film amuzant sau vesel. Si din acest film am descoperit ca nu toate japonezele ( mai ales cele devenite gheise) sunt dragute, modeste si delicate. Unele din ele sunt precum o mie de diavoli treziti din iad, pline de gelozie si invidie. In principiu meseria de gheisa este una destul de umilitoare si stresanta, aceste femei trebuind sa fie extrem de diplomate, parand sa poata tine in frau niste haturi foarte puternice pe care daca le scapi din maini te trezesti ca pierzi totul.
Am citit ulterior cartea si am ajuns la concluzia ca imi place mai tare cartea. Filmul bineinteles ca a prezentat diferit si chiar a omis anumite evenimente, fapt care m-a facut sa apreciez mai tare ce mi-am imaginat eu la citirea cartii. Asa ca as recomanda mai intai filmul.


9 comentarii:

silavaracald spunea...

L-am pus de mult timp pe lista de "Must see"! Să văd când i-o veni rândul... Cronicile filmului sunt bune. Ca şi recomandarea ta, de altfel. Două motive în plus ca să doresc să-l văd.

Claudia spunea...

melami fata, sper sa ai timp si sper sa-ti si placa :P (am si eu o lista super impresionanta de "must see" ;)) )

m@ri@n spunea...

nu am putut sa ma uit la acest film oricat de mult a insitat prietena mea. mi se pare un film pentru doamne si domnisoare.

Canguru' spunea...

E, in sfarsit, uite un film care nu mi-a placut deloc! Nu stiu cum naiba a ajuns sa fie nominalizat la Oscaruri

Claudia spunea...

marian, mai bine cartea sa stii. e interesanta.

cangurash, nu te mai uita la oscar-uri ca am impresia ca sunt aranjate. de vreo trei ani ma cam doare undeva de recomandarile lor. de anul asta m-am hotarat sa nici nu mai aud de oscar si sa-i ignor efectiv.

klausen1976 spunea...

il am si eu dar nu l-am vazut inca ... a fost tare asteptat, dar imediat dupa aparitie mi s-a spus ca e slab si l-am pierdut din vedere ...
dupa postul asta cred insa ca ma apuc sa-l caut ...

Claudia spunea...

klausen, eu cred ca n-o sa-ti placa. mai degraba sotiei tale s-ar putea... serios acuma... ;)

Digital Elf spunea...

ca sa fiu sincer, mi-a placut filmul. la carte nu ma bag ca nu ma pasioneaza cititul :D
dar mi s-a parut un pic cam prea lung. mult prea lung, pentru un film fara bum-bum pac-pac.

Claudia spunea...

digital elf, mie mi s-a parut prea scurt. probabil ca de aia m-a dezamagit... :))

Filme

2012 50 First Dates 8mm 9 A Single Man Accidental Husband After The Sunset Alice in Wonderland All About Steve Amadeus Anger Management As good as it gets Avatar Bolt Bride Wars Brokeback Mountain Bruce Almighty Californication Cast Away Charade City of Angels Clash of the Titans Coraline Couples Retreat Crazy on the Outside Cuibul de Vespi Daybreakers Doubt Eclipse Edge of darkness Eight Below Entrapment Everybody's Fine Failure to Launch Fierce Creature For a Few Dollars More Forest Gump Gattaca Girl Interrupted Gone wirh the Wind Goodbye Again Groundhog Day Harry Potter He's not That Into You How to Lose a Guy in 10 Days Ice Age Inception It's Complicated Jesus of Nazareth Juno Kafka Kinky Boots Knight and Day Law Abiding Citizen Law of Atraction Liar Liar Life or Something Like It Lord Of The Rings Meet Joe Black Meet the Fockers Meet the Parents Memoirs of a Geisha Midnight in the Garden of Good and Evil Million Dollar Baby Mystic River New Moon Orphan Presumed Innocent Priest Prime Prince of Persia: The Sands of Time Prison Break Push Pushing Tin Ransom Rebecca Roman Holiday Romeo And Juliet Sabrina Salt Se7en Sherlock Holmes Shutter Island Something's Gotta Give Stardust Strange Bedfellows The Big Fish The Blind Side The Box The Bucket List The Game The Green Mile The Hangover The Imaginarium of Doctor Parnassus The Joy Luck Club The Men Who Stare at Goats The Mirror Has Two Faces The Night of the Iguana The Prestige The Proposal The Ring The Shawshank Redemption The Switch The Talented Mr. Ripley The Terminal The Thomas Crown Affair The Tourist The Ugly Truth The Valentine's Day The Village The Wolfman True Crime True Lies Twilight Twister Under Suspicion Up in the Air Wanted Wedding Crashers What Happens in Vegas What Women Want Yes Man You've Got Mail

Pe ani

1939 (1) 1940 (1) 1953 (1) 1954 (1) 1961 (1) 1963 (1) 1964 (1) 1965 (1) 1966 (1) 1968 (1) 1977 (1) 1984 (1) 1987 (1) 1989 (1) 1990 (1) 1991 (1) 1993 (2) 1994 (3) 1995 (1) 1996 (3) 1997 (6) 1998 (3) 1999 (6) 2000 (4) 2001 (3) 2002 (3) 2003 (6) 2004 (8) 2005 (6) 2006 (3) 2007 (4) 2008 (7) 2009 (28) 2010 (15)

Categorii Filme

actiune (24) animatie (5) biografic (5) comedie (54) crime (21) drama (73) familie (23) fantastic (24) horror (6) mister (18) musical (2) ONLINE (20) razboi (3) romantice (55) sf (4) sport (1) thriller (18) western (1)

Faceți căutări pe acest blog